Završio 12. INmusic; Evo zašto je postao dijelom festivalske elite, generator turizma i meka za zabavu

Julien Duval/INmusic

12. INmusic festival. Prvi put od svog postojanja – rasprodan. Festival kojeg su svjetski glazbeni kritičari uključili u festivalsku elitu, ravno uz bok jednoj Coachelli. Odličan line-up +jedinstvena atmosfera, kažu gosti – maksimum doživljaja. Generator rekordnih turističkih rezultata u Zagrebu, od čak 100 tisuća noćenja.

Samo po ovim činjenicama mogli bismo zaključiti da se radi o nečemu što vrijedi vidjeti i poslušati. U suštini, INmusic je mnogo toga više.
Reći će to neumorni posjetitelji i svjetskih festivala, koji lako pronalaze riječi kojima bi opisali svoj doživljaj u hrvatskoj metropoli. Šuma, priroda, jezero, simbioza čovjeka, kreativnosti i stvaralaštva. U činjenicama: Jarun, Zagreb, ljeto,  dobra glazba, odlično raspoloženi ljudi iz svih kutaka Europe. Tako je sve počelo i ovaj put.

Prljav posao otvaranja festivala pripao je bendu Killed a Fox kojima ovo nije prvi INmusic u nogama. Nastupali su pred možda dovoljno ljudi da napune neki manji zagrebački klub, Međutim, energija i vokalne sposobnosti frontmena Chrisa Iana nisu izostale.

Ispred manjeg World Stagea, nastupali su Slow Motion Suicide iz Zagreba, sasvim imuni na paklene vrućine. Na glavnoj pozornici u to vrijeme se pripremalo prvo gostovanje, ono švedske trojke Running Cooper. Uz specifičan vokal, ponudila se i solidna doza drskosti à la PJ Harvey kojom se britko rezalo po socijalnim temama od crkve i ravnopravnosti spolova u “Oh, My Dear Reverend”, do antilokalpatriotizma u “Pretty City” i naslovnoj pjesmi albuma “Barren Land”.

Prvi domaći headliner festivala, Darko Rundek, povodom dvadesete obljetnice objavljivanja svog najboljeg albuma “Apokalipso”, napustio je formu trija i violinistici Isabel i multiinstrumentalistu Dušanu Vraniću pridodao mašineriju od još šestero glazbenika. Dojmljiv je bio i nastup Michaela Kiwanuke.

Glavno ime prve večeri bili su Arcade Fire. Prošlo je šest godina od njihovog posljednjeg gostovanja na INmusicu, ali je ostalo i dovoljno prostora da se s novim pjesmama, te materijalom s albuma “Reflektor”, kao i starijim hitovima zagrebačka publika propisno baci na koljena. To se i dogodilo.

Komercijalni, ali sjajni Kings of Leon

Komercijalni Kings of Leon, odradili su nimalo rutinski nastup. Možda se nekima tako činilo zbog apsolutne besprijekornosti izvedbe, ali to spada u sferu profesionalizma kakav se podrazumijeva za pripadnike A rock lige. Rezultat je bio impresivan. U spomenutu besprijekornost izvedbe svakako spada i izvanserijski vokal Caleba Followilla koji ga je sinoć izvrsno služio. Rijetki su takvi vokalni interpretatori koji mogu ‘zavući’ niz balada pred tolikim auditorijem i toliko sigurno ih držati na svojim plećima, komentirali su na portalu Ravno do dna.
Najžešći koncert te večeri ipak je odsvirao beogradski Repetitor, na World stageu.
Uvrštavanje Alt-J u line-up bio je magnet za privlačenje mlade britanske publike na Festival, ali i dokaz da je taj bend i dalje gotovo ekskluzivna tinejdžerska priča iste te publike, s ponekad prešašavim zbornim vokalnim temama i ‘prezašećerenim’ refrenima.

Ne može bolje za zatvaranje festivala

12. INmusic zatvorio je Kasabian, bend koji je na Brit Awardsima jednom proglašen najboljim britanskim bendom, kao što je to učinio i NME, dok je magazin Q u dva navrata dotični okrunio lascivno titulom „Best Live Act In The World“.
Što se tiče programa na Main Stageu posljednjeg dana, kojem je kao uvertira došao spasonosni pljusak zbog podignute prašine, dominirali su tzv. ‘upper body rock’ bendovi koji daju, ali i traže samo adrenalin.
Flogging Molly jednostavno ne mogu ne biti odlični. Tako je bilo i ovaj put.
Nakon Flogging Molly, kao naručeni, Slaves su sjeli k’o budali šamar.
Nezaobilazna atrakcija INmusic festivala je replika Teslinog tornja izgrađena 2016. godine. Prošle godine Teslin toranj bio je posvećen velikom Nikoli Tesli te Davidu Bowieju kao glazbeniku čiji je utjecaj na glazbu 20. stoljeća paralelan utjecaju Tesle na znanost, a ove godine VJ program Teslinog tornja predstavio je presjek povijesti rock glazbe. Teslin toranj ujedno je zamišljen i kao posveta svim velikim umovima koji su svoje potencijale usmjerili u stvaranje za dobrobit čovječanstva.

 

Facebook Komentari