Zatraženo da se ispita Hinino plasiranje lažnih vijesti o U ime obitelji

Udruga U ime obitelji poslala je dopis članovima Upravnog vijeća Hine upozoravajući na činjenicu kako je Hina u razdoblju od samo dva tjedna plasirala dvije lažne vijesti o U ime obitelji, priopćeno je.

Prva lažna vijest plasirana je 19. 1. 2018. u članku “Udruga Domino podnijela kaznenu prijavu protiv udruge U ime obitelji i Željke Markić” kojime je Hina, ne provjeravajući dostupne činjenice, prenijela priopćenje udruge Domino koje sadrži neistinitu (lažnu) vijest o tome kako je institucionalnu potporu Nacionalne zaklade za razvoj civilnog društva udruga U ime obitelji dobila na temelju prijevare jer, navodno, nije zadovoljila uvjet javnog natječaja koji propisuje da se protiv osobe ovlaštene za zastupanje udruge ne smije voditi kazneni postupak po službenoj dužnosti.

Hina je tako, bez provjere istinitosti teških kvalifikacija o U ime obitelji i osobi ovlaštenoj za zastupanje – gđi Željki Markić, plasirala lažnu vijest, koju su potom prenijeli svi mediji, premda je vrlo jednostavno mogla saznati istinitu informaciju – da se protiv gđe Željke Markić ne vodi kazneni postupak po službenoj dužnosti, o čemu potvrdu izdaje općinski kazneni sud, a ta potvrda je dostavljena Zakladi.

Hina ni od nadležnog tijela, ni od predstavnika Zaklade, a ni od same udruge nije prije plasiranja vijesti provjerila istinitost informacije koju prenosi. Naime novinarka Hine kontaktirala je U ime obitelji tek nakon što je neistinita vijest poslana na sve korisnike Hininih usluga. Plasiranjem vijesti bez intencije provjere činjenica koje iznosi, Hina je počinila nedopustivu profesionalnu pogrešku koja je protivna osnovnim načelima novinarske prakse, posebice javne novinske izvještajne agencije, te ozbiljno naštetila ugledu i časti udruge U ime obitelji i njene predstavnice, gđe Željke Markić.

Nadalje, Hina je 27. 1. 2018. svim medijima pod naslovom “Znanstvena analiza: Što je omogućilo politički uspjeh religijsko-političkih pokreta u Hrvatskoj” prenijela niz neistinitih tvrdnji o udruzi U ime obitelji, koje je izdvojila, prevela i prenijela iz rada na engleskom od 23 stranice, objavljenog u časopisu Politička misao mjesec i pol dana ranije, 8. 12. 2017.

U ime obitelji upozorava Upravno vijeće Hine kako je Hina je u svojoj vijesti prenijela:

Neistinitu tvrdnju da je U ime obitelji ‘konzervativna’ udruga koja pripada “religijsko-političkom pokretu”. U ime obitelji nije ni konzervativna ni religijska udruga, niti pripada bilo kakvom pokretu, što se može lako provjeriti uvidom u Registar udruga.

Lažne vijesti i neistinite tvrdnje o kampanji za građanski referendum o braku, između ostalog kako je ista temeljena na “emotivnim manipulacijama” i retorici o “ugroženoj tradicionalnoj obitelji” – iako nitko od predstavnika U ime obitelji nikada nije koristio takvu retoriku, te kako je “znanstvena potpora” te kampanje diskreditirana – iako U ime obitelji nikad nije koristila sadržaje koji bi bili znanstveno diskreditirani.

Udruga U ime obitelji smatra kako navedeno postupanje – širenje lažnih vijesti – grubo krši standarde novinarske profesije i protivno je osnovnoj djelatnosti Hine, a to je “prikupljanje i razašiljanje što potpunijih činjeničnih i objektivnih novinsko-agencijskih informacija o zbivanjima u Republici Hrvatskoj i svijetu za potrebe medija i drugih sudionika društvenoga, političkoga, kulturnog i gospodarskog života”, “po načelima neovisnoga, nepristranog i profesionalnoga novinsko-agencijskog izvještavanja”.

Stoga je U ime obitelji zatražila Upravno vijeće Hine da sukladno Zakonu o Hini (čl. 14. 1. 6.) i njezinom Statutu (čl. 14. 2) istraži navedene postupke, ispita ulogu i odgovornost glavnog urednika Hine, g. Serđa Obratova i ravnateljice Hine, gđe Branke Gabriele Valentić, za ovakvo neprofesionalno širenje lažnih vijesti te sankcionira odgovorne za grubo kršenje standarda novinarske profesije i osnovne djelatnosti Hine, stoji u priopćenju Udruge U ime obitelji.

Facebook Komentari