Na Programskom vijeću HRT-a većinska obrana Stankovića i građanskog rata

Članovi Programskog vijeća HRT-a primili su na znanje polugodišnje programsko izvješće i izvješće o poslovanju kuće, a izvješće povjerenstva za usluge jednoglasno su prihvatili. Polemična rasprava vodila se o emisiji Nedjeljom u dva i priopćenju HRT-a u Dnevniku, o kojem su članovi vijeća imali oprečna stajališta. Stankovića su branili Vlaho Bogišić, Dean Šoša, Ivica Maštruko, Neda Ritz, Saša Milošević, Maja Sever i Nikola Baketa. Četvero koji su bili protiv Stankovićevog postupka, te su podržali HRT-ov postupak su Zdravko Kedžo, Ivo Lučić, Robert Markt i Zorislav Lukić.

Nikola Baketa, član Programskog vijeća, kazao je da većina članova Programskog vijeća uz izdvojena mišljenja smatra da je 19. studenog Aleksandar Stanković emisiju Nedjeljom u dva vodio ne odstupajući od uobičajenog načina vođenja i uređivanja emisije. Jasno istaknuvši postojanje agresije na Hrvatsku, Stanković je uobičajeno provokativnim stilom razgovarao s gostom o pobuni dijela srpskog pučanstva u Hrvatskoj ničim ne osporavajući Deklaraciju o Domovinskom ratu, kazao je Baketa.

Zdravko Kedžo, predsjednik Vijeća, izjavio je među ostalim da je Stanković kao iskusni urednik i novinar u emisiji 19. studenoga 2017. u emisiji Nedjeljom u dva, intervju i cijelu emisiju uradio ispod opće, novinarske i profesionalne razine, i to ne zbog legalnih i legitimnih propitivanja svih tema pa i onih o Domovinskom ratu već zbog svojevrsnog inzistiranja na tezi o njegovom karakteru kao građanskom ratu, piše HRT.

Cijelo priopćenje:

Programsko vijeće HRT-a raspravljalo o programu te o izvješću o poslovanju za 2016. godinu

Zagreb, 5. prosinca 2017. – Programsko vijeće Hrvatske radiotelevizije (HRT) na današnjoj je petosatnoj sjednici raspravljalo o ispunjavanju obveza javnoga medijskog servisa određenih Zakonom o Hrvatskoj radioteleviziji i Ugovorom između Hrvatske radiotelevizije i Vlade Republike Hrvatske te je razmotrilo izvješće o poslovanju u 2016. godini te izvješće povjerenika za korisnike usluga Hrvatske radiotelevizije.

Tijekom polemične rasprave o televizijskoj emisiji Nedjeljom u dva u kojoj je 19. studenoga gostovao Predrag Mišić vijećnici su zauzeli oprečna stajališta o toj emisiji, kao i o reakciji vodstva Hrvatske radiotelevizije. Programsko vijeće Hrvatske radiotelevizije u vezi s time je na prijedlog dopredsjednika Nikole Bakete većinom od sedam glasova usvojilo zaključak prema kojemu se protive takvoj reakciji Hrvatske radiotelevizije. Naime, kako se navodi u njihovu priopćenju, većina članova Programskoga vijeća Hrvatske radiotelevizije, uz izdvojena mišljenja, smatra da je 19. studenoga 2017. godine Aleksandar Stanković emisiju Nedjeljom u dva vodio ne odstupajući od uobičajenoga načina vođenja i uređivanja. U istome je zaključku navedeno i da je ograda zabrinjavajuća jer sugerira da postoje pitanja koja nije dopušteno postavljati i teme o kojima se ne smije raspravljati te da se njome jasno krši niz osobnih i političkih sloboda i prava propisanih Ustavom Republike Hrvatske.

Ravnatelj Poslovne jedinice Program Hrvatske radiotelevizije Renato Kunić zaključak je komentirao riječima kako se svakomu novinaru daje pravo da izgovori što želi, a Ravnateljstvu Hrvatske radiotelevizije ne, pitajući se pritom koliko je puta gost emisije trebao reći ne da bi novinar prestao postavljati isto pitanje.

Predsjednik Programskoga vijeća Hrvatske radiotelevizije Zdravko Kedžo nije bio suglasan sa zaključkom većine te je smatrao da je Aleksandar Stanković intervju napravio „ispod opće novinarske i profesionalne razine koju Hrvatska radiotelevizija kao javni medijski servis mora imati, i to ne zbog propitivanja tema o Domovinskome ratu, nego zbog inzistiranja na tezi o građanskome ratu”.

Član Programskoga vijeća Hrvatske radiotelevizije Ivo Lučić s tim je u vezi upitao jesu li ovlasti vijećnika komentirati program ili osuđivati odluke uprave kuće te dodao kako Hrvatska radiotelevizija nije poduzela nikakve sankcije protiv Aleksandra Stankovića, nego je samo rečeno da se s time ne slaže.

Stajalište je pak dopredsjednika Programskoga vijeća Hrvatske radiotelevizije Nikole Bakete da je Aleksandar Stanković profesionalno vodio emisiju te da je ograda javnoga medijskog servisa zabrinjavajuća. Član Programskoga vijeća Hrvatske radiotelevizije iz redova zaposlenika Dean Šoša rekao je da ne vidi na koji je način dovedena u pitanje Deklaracija o Domovinskome ratu te da ne pristaje na tezu da je postavljanje novinarskih pitanja iznošenje stajališta. Smatra i da ograđivanje vodstva Hrvatske radiotelevizije „ostavlja gorak okus da javna televizija reagira na temelju reakcija drugih”.

Članica Programskoga vijeća Hrvatske radiotelevizije iz redova zaposlenika Maja Sever stala je u obranu Aleksandra Stankovića, a istaknula je i kako smatra da je Hrvatska radiotelevizija u svojemu informativnome programu, u slučaju nedavne haške presude, prekršila neka pravila neovisne javne televizije. Sever je također zamjerila tzv. celebrity-orijentaciju u vijestima.

Programsko vijeće Hrvatske radiotelevizije na današnjoj je sjednici primilo na znanje Izvješće o ostvarenju ciljeva i obveza iz Ugovora između Hrvatske radiotelevizije i Vlade Republike Hrvatske za razdoblje od 1. siječnja do 30. lipnja 2017. godine. Ravnatelj Poslovne jedinice Program Hrvatske radiotelevizije Renato Kunić istaknuo je da je bilo određenih odstupanja, no naglasio je da će ona biti nadoknađena te da je javni medijski servis ispunio sve ciljeve određene Ugovorom između Hrvatske radiotelevizije i Vlade Republike Hrvatske.

Članica Programskoga vijeća Hrvatske radiotelevizije Neda Ritz pohvalila je dokumentarni program, posebno istaknuvši serije Stambeno pitanje i Tin… trideset godina putovanja… Član Programskoga vijeća Hrvatske radiotelevizije Zorislav Lukić istaknuo je da je njegova ocjena pozitivna, dok je Dean Šoša, osvrćući se na odstupanja, izrazio stajalište da nije potrebno povećavati količinu glazbe na Hrvatskoj televiziji (HRT – HTV) jer je riječ o skupome sadržaju slabije gledanosti. Posebno mu je zasmetalo i to što je vijest o smrti Stanka Lasića plasirana u 31. minuti Dnevnika Hrvatske radiotelevizije.

Ravnatelj Poslovne jedinice Poslovanje Hrvatske radiotelevizije Mislav Stipić na današnjoj je sjednici predstavio Izvješće o poslovanju Hrvatske radiotelevizije za 2016. godinu, istaknuvši da je javni medijski servis poslovao pozitivno.

„Rezultat poslovanja ostvaren u 2016. godini pozitivan je i iznosi 30,3 milijuna kuna, što je jednim dijelom rezultat nastavka provođenja stroge kontrole realizacije troškova unutar planiranih te provedenih ušteda u svim segmentima poslovanja, čak i uz primjenu konzervativnijih računovodstvenih politika u odnosu na prethodne godine, a drugim dijelom to je posljedica pozitivnih učinaka u segmentu financijskih aktivnosti Hrvatske radiotelevizije”, istaknuo je Mislav Stipić.

Dodao je da su u 2016. godini ostvareni prihodi u iznosu od 1,393 milijarde kuna, što je 0,4 % ili 5,5 milijuna kuna manje od ostvarenja u 2015. godini, te 1,1 % ili 15 milijuna kuna manje od planiranoga, dok su ukupni rashodi iznosili 1,363 milijarde kuna te su bili 1,3 % ili 17,6 milijuna kuna manji nego u 2015. godini te 2,5 % ili 34,6 milijuna kuna manji od planiranih. Programsko vijeće Hrvatske radiotelevizije Izvješće o poslovanju Hrvatske radiotelevizije u 2016. godini primilo je na znanje.

Na kraju maratonske sjednice vijećnici su jednoglasno prihvatili Izvješće povjerenika za korisnike usluga Hrvatske radiotelevizije Zvonimira Šeba, koji je istaknuo kako je u proteklome razdoblju najviše pohvala stiglo na jesensku programsku shemu Hrvatske radiotelevizije te na odluku o neuvrštavanju emisije Hrvatska uživo u shemu. U vezi s emisijom Nedjeljom u dva prikazanom 19. studenoga, povjerenik je naveo kako je tijekom osam dana, odnosno u razdoblju od 19. do 26. studenoga 2017. godine, uz 13 telefonskih poziva pristiglo i 65 elektroničkih poruka čiji pošiljatelji smatraju „nedopustivim i sramotnim” da je Domovinski rat u spomenutoj televizijskoj emisiji proglašen „građanskim ratom”.

Hrvatska radiotelevizija
RJ Komunikacije
Prisavlje 3
10 000 Zagreb
telefon: 01 634 3303
telefaks: 01 634 2961
e-adresa: hrt@hrt.hr
hrt.hr, hrti.hrt.hr

Facebook Komentari