Glumica Ornela Vištica odgovorila kazališnoj kritičarki na usporedbu s manekenkom i statuom

Mlada glumica Ornela Vištica uputila je otvoreno pismo kazališnoj kritičarki Nataši Govedić.

Otvoreno pismo!

Zasigurno znam, da vise neću odšutjeti jednoj gospodji i kritičarki da svojim površnim riječima se uopće osjeća biti pozvana pisati o meni i mom glumačkom pozivu i djelovanju.

Naime nakon dvije odgledane predstave u kojima glumim, gospodja Nataša Govedić jedine riječi koje upotrebljava u svojim tekstovima za mene su : ” Bezlična manekenka , statua”

Prvi put čitajući vašu kritiku koju ste pisali o meni za predstavu Zmaj ( A.Popovski) , nisam reagirala, iako niste iznijeli niti jednu suvislu KRITIKU ili opasku koja bi se odnosila na moju ulogu/ glumu.

Primijetila sam da su u vašem tadašnjem tekstu iznesene površne rečenice i da je u najvećem fokusu bio moj izgled za koji sam shvatila da vam vrlo smeta na sceni.

Draga gospodjo Nataša,

Molila bih Vas ubuduće da objektivno obratite pažnju na izgovorni prolaz, faringo-laringealni dio, ore rotunde, orotundan glas, fluentnost prilikom izgovora, recimo F1 glasa na 200Hz, normalno područje fundamentalne frekvencije (pročitajte malo kako o tome govori Fant) i da li je moj ton periodičan, aperiodicetet. Vjerojatno su vam ovi pojmovi nepoznati.

Ali vidite ova mala i mlada glumica je to sve prošla i to kod jednog od najboljih stručnjaka i profesora, koji je predavao baš na fakultetu koji ste vi završili. Govorim o pokojnom profesoru Ivi Škariću.

Moram spomenuti i devet uvaženih profesora koji su ovu malu upisali na Akademiju dramske umjetnosti u Zagrebu sa 18 godina jednoglasno.

Ukoliko se želite više informirati o mojim ulogama onda slobodno razgovarajte i s mojim dragim redateljima koji su sa mnom provodili mjesece i stvarali ove dvije uloge, sigurna sam da bi onda vaše riječi za mene bile nešto maštovitije, kritičnije, bogatije. Ili recimo razgovarajte s mojim kolegama.

Ova mala bezlična manekenka kako me vi nazivate je dobitnica deset nagrada još od predškolske dobi od ljudi koji vole umjetnost u sebi vise no sebe u umjetnosti.

Gospodjo Govedić , meni je uistinu žao ako Vas moje iskrene i prirodne suze nisu dotaknule u Zmaju( Elza)… statue ne plaču, znate?

Lijepo bi bilo da sljedeći put dok igram ispred vas se recimo bavite mojim govorom, izgovorom, mojim disanjem, rečenicom, naglaskom, o tome da li sam u trenutku ili ne, da li slušam partnera i da li je moja rečenica organska, koliko je tehnički složena, da gledate razvoj ili putanju moje uloge od početka do kraja… ili da jednostavno napišete kritiku koja se uistinu odnosi na moju glumu.

Ako se uopće ne želite baviti mojim stajanjem na sceni onda nastavite pomalo lukavim i poltronskom opisom koji je uvijek najduži za glumca kojem ste iz nekog razloga naklonjeniji.

Osobno, obožavam kritike, posebno argumentirane i suvisle.

I kad sljedeći put posjetite kazalište Kerempuh javite mi da se upoznamo. Nadam se da Vam neće previše smetati moj izgled (možda bez šminke mogu biti ružnija- a za vas privlačnija) ali svoje oči i dušu ne mogu promijeniti.!!!!

Znam da će vam ovo moje pismo podići čitanost, pa će možda ljudi i obratiti pažnju na vaše tekstove ali zbog svih onih ljudi koji su godinama radili sa mnom naprosto sam morala reagirati.

Pozivam sve čitatelje da dodju pogledati predstave Zmaj i Jedan sluga dva gospodara u Kerempuhu pa da se sami uvjere da li sam samo statua kako me gospodja Govedić naziva.

Uostalom mogla bih vam i poslati nekoliko stotina pisama koji se uglavnom odnose na moje uloge u komercijalnim serijama, pa da
pročitate kritike i opaske onih jednostavnih i običnih ljudi koji osjete srcem.

Dok je GOD takvih, i naravno suvislih kritičara, pedagoga i mojih profesora svoj poziv ću obavljati savjesno.

I nemojte vise ni protiv manekenki molim Vas, ako možete toliko šarolik rječnik upotrijebiti u dva teksta za druge kolege, onda biste uistinu mogli i za mene neku treću riječ sljedeći put upotrijebiti- jer statua-manekenka u 2 teksta u trećem bi već bila passe!

Facebook Komentari